سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کرونا ویروس در ایران

شمار مبتلایان به کرونا ویروس درایران به 21 هزار و 638 نفر رسید.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، کیانوش جهانپور آخرین آمار رسمی مربوط به کرونا‌ویروس در ایران را اعلام کرد.

 

بر این اساس، از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس یافته های آزمایشگاهی، 1028 مورد جدید ابتلا به کووید -19 در ایران شناسایی شده و درمجموع شمار مبتلایان به کرونا ویروس تا به امروز به 21638 نفر رسیده است.

 

جهانپور افزود: " خوشبختانه 7913 نفر از بیماران کووید-19 در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند."

 

به گفته وی، متاسفانه با جان باختن 129 نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به 1685 نفر رسید.

 

سیاسی

20:42 17.03.2020دریافت لینک کوتاه

موضوع: ویروس کرونا در جهان (740)

 0 14635

دانشمندان چینی تأیید کرده اند که گروه خونی روی آسیب پذیری افراد در برابر کروناویروس تأثیر می گذارد.

 

به گزارش اسپوتنیک، مستعدترین بیماران مبتلا به گروه خونی دسته II و بیشترین مقاومت در برابر گروه دسته I بودند. نتایج کار علمی این تحقیق در پرتال medRxiv منتشر شده است.

 

تلاش روسیه با اهرم کرونا برای لغو تحریم ها علیه ایران 

© AFP 2020 / THOMAS KIENZLE

تلاش روسیه با اهرم کرونا برای لغو تحریم ها علیه ایران

کارشناسان توزیع گروه های خونی مختلف سیستم AB0 را در 2173 بیمار مبتلا به کرونا ویروس را در سه بیمارستان ووهان و شنژن با توزیع گروه های خونی در افراد سالم که در همان مناطق زندگی می کنند مقایسه کردند. در بین افراد سالم ، گروههای A ، B ، AB و 0 به ترتیب 2.16 ، 24.90 ، 9.10 و 33.84 درصد سهم این آمار تصادفی و برای بیماران میزان ابتلا به این بیماری به ترتیب 37.75 ، 26.42 ، 10.03 و 25 بوده است. بدین ترتیب، افراد مبتلا به گروه A به میزان 1.2 برابر بیشتر از افراد مبتلا به عفونت کروناویروس هستند ، و افراد با گروه خونی 0 به میزان 1.3 برابر کمتر از افراد دیگر به این بیماری مبتلا می شوند. در عین حال ، سن و جنس در این تحقیق مورد بررسی قرار نگرفته است.

 

براساس آخرین داده ها، تا به امروز حدود 182.4 هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری ویروسی آلوده شده اند، بیش از 7.1 هزار نفر درگذشتند و 79.4 هزار نفر نیز درمان شدند. شیوع بیماری اواخر دسامبر سال 2019 در شهر ووهان در چین آغاز شد.

 

سیاسی

11:15 25.03.2020دریافت لینک کوتاه31916

در چین نخستین مرد در یک اتوبوس در اثر هانتاویروس درگذشت.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از توییتر گلوبال تایمز، یکی از ساکنان استان یوننان در چین در وسیله حمل و نقل عمومی که عازم شهر دیگری بود، درگذشت. پزشکان تمام مسافران را در محوطه مسافر در همان اتوبوس معاینه کردند تا کسی به این ویروس آلوده نشده باشد. این اولین مرگ ثبت شده از یک هانتاویروس است.

 

 

نحوه عملکرد کرونا ویروس بر بدن انسان + ویدئو 

© CC0 / THEDIGITALARTIST

نحوه عملکرد کرونا ویروس بر بدن انسان + ویدئو

گسترش هانتا ویروسها از طریق جوندگان اتفاق می افتد. علاوه بر ای ، مواردی وجود دارد که عفونت پس از نیش برخی از گونه های خفاش و حشرات رخ داده است. انتقال بیماری از انسان به انسان ویژگی هانتاویوسی ها نیست. با این وجود در آرژانتین و شیلی چند مورد در خصوص انتقال انسان به انسان ثبت شده است.

 

گفتنی است، نزدیک به سه ماه است که جهان با ویروس کرونا در گیر است. نوع جدید کرونا ویروس در پایان سال گذشته در شهر ووهان چین گسترش پیدا کرد، مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند. دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید است. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت دو ماه شیوع این ویروس در چین کاهش یافته است و به کشورهای دیگر راه یافته است. در ایران از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری به مدت دو هفته در خانه بمانند تا همگان بتوانند این بیماری را ریشه کن کنند.